Advertisement

Atheis Warden Dipenjara Guantanamo Masuk Islam Kerana Tertarik Dengan Rutin Tahanan Muslim

Advertisement
KISAH WARDEN MASUK ISLAM SETELAH BERBICARA DAN TERTARIK DENGAN RUTIN TAHANAN MUSLIM..


Kisah beliau seakan-akan 'kisah pecah panggung'' dengan rating yang tinggi.Di mana-mana sahaja nama beliau dan kisah nya di perceritakan oleh orang-orang.Tidak kira di media sosial,akhbar,dan wawancara.Kisah seorang warden Guantanamo yang memeluk islam baru-baru ini..

Seorang Atheis warden di penjara terkenal Guantanamo yang berasal dari Amerika Syarikat telah memeluk islam kerana tertarik hati nya apabila sering melihat tahanan muslim selalu tersenyum.

Nama beliau ialah Terry Holdbrooks, tiba di Guantanamo pada tahun 2003.Pada waktu itu beliau baru berusia 19 tahun dan datang sebagai seorang penganut atheis namun setahun kemudian menjadi seorang Muslim yang taat.

Terry Holdbrooks mengaku yang beliau merasa kagum dengan tahanan-tahanan muslim di penjara tempat nya berkerja boleh bangun setiap hari dalam keadaan tersenyum walaupun tak berdaya dan terbelenggu kaki dan tangan di sebuah kem penjara yang sangat ketat kawalan dan tipisnya harapan untuk mendapat kebebasan..

Beliau memeluk Islam setelah menghabiskan banyak masa berbicara,mendekati dengan beberapa tahanan muslim yang boleh berbahasa Inggeris.Dari situ lah beliau mengenali akan indah nya Islam.Beliau merasakan ada sesuatu yang tidak diketahui melainkan perkara itu hanya ada di dalam islam.Maka Terry Holdbrooks mula bertanya mengenai islam sehingga berjam-jam,Kemudian Seorang dari tahanan penjara memberikan kepadanya salinan al Quran untuk dipelajari.Alhamdulillah beliau telah islam disaksikan tahanan-tahanan di penjara tersebut.


Apa Komen Anda?

0 comments:

Post a Comment